‘De uitwisseling tijdens de CoP-bijeenkomsten geeft altijd energie. We weten allemaal welke kant we op willen: de burger op de best mogelijke manier bedienen. Dat kan door samen met de cliënt te beslissen. Net als in de gezondheidszorg, waar dat principe al langer geldt. Dat is nog niet zo makkelijk, want er is wel sprake van inkomensafhankelijkheid van de cliënt. Dat maakt de relatie nooit helemaal gelijkwaardig. Hoe kunnen we het dan wel doen? Daarin zijn we allemaal zoekende. En dan is het fijn om 'lotgenoten' te treffen. Het feestje der herkenning.'

'Het mooie van het vervolgprogramma van de CoP Gewogen Maatwerk is dat het ons de kans geeft om een overkoepelend geheel te maken van de losse projecten van de eerste periode. Er zit een gezamenlijke en lange termijnlijn in alles wat we doen binnen de CoP. Dat gevoel heb ik echt. Dat de CoP tot en met 2026 loopt, helpt daarbij enorm.'

'De bundeling van de krachten in de CoP kan ons als individuele leden helpen om bruggen te slaan binnen de eigen organisaties. Hier in de Community werken we erg gericht op de inhoud, en dat is goed. Maar de organisatorische kant is net zo belangrijk. Hoe staat die, qua management, qua ondersteuning? Daar is ook volop aandacht voor tijdens de bijeenkomsten, en met die bagage vanuit de CoP kunnen we ervoor zorgen dat de inhoudelijke kennis goed landt.’

De thema-CoP Cliënt centraal wordt geleid door Wilma Otten en Marloes Vooijs (TNO)