Vragen en antwoorden over Mijn Divosa

Op deze pagina vind je antwoorden op vragen over Mijn Divosa, het inloggen en privacy en veiligheid.

Waarom moet ik inloggen?

Als je inlogt kunnen we kijken of we je toegang kunnen geven tot informatie die we speciaal voor leden publiceren. Op basis van hun lidmaatschap kunnen ook hun collega’s de informatie bekijken. Daarnaast kun je je sneller en gemakkelijker aanmelden voor bijeenkomsten als je bent ingelogd. In de toekomst gaan we de dienstverlening via Mijn Divosa aan ingelogde bezoekers verder uitbreiden.

Ik kan niet inloggen!

Om in te loggen heb je een account nodig. Ga hiervoor naar Mijn Divosa (mijn.divosa.nl). Krijg je de melding dat je e-mailadres al bekend is? Log dan gewoon in of vraag een nieuw wachtwoord aan.

Wie mag inloggen?

Iedereen mag een account aanmaken en inloggen. Bijvoorbeeld om je aan te melden voor een bijeenkomst. Als je een collega bent van een Divosa-lid, dan krijg je automatisch en direct toegang tot de speciale ledeninformatie op de website.

Moet ik een account aanmaken?

Nee, niets moet. Wie geen account aanmaakt kan van dezelfde informatie en diensten gebruik maken. In dat geval vragen we je een e-mail te sturen naar info@divosa.nl en duidelijk aan te geven waarmee we je kunnen helpen. We proberen je dan binnen twee werkdagen te antwoorden.

Ik kom er echt niet uit!

Heb je je best gedaan en lukt het desondanks niet om in te loggen? Bel dan naar Divosa. We zijn tijdens kantooruren bereikbaar op telefoonnummer 030 - 233 2337. Stuur je liever een mail? Gebruik dan het e-mailadres info@divosa.nl. Vermeld je naam, vraag en telefoonnummer. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Wat doet Divosa met mijn gegevens?

Divosa gebruikt je gegevens om je zo goed mogelijk te informeren over ontwikkelingen in het sociaal domein en over onze diensten. De gegevens worden door ons vertrouwelijk behandeld, niet aan derden verstrekt of openbaar gemaakt.

Daarnaast helpen de gegevens ons om onze interne processen efficiënter te maken. We besteden onze tijd namelijk het liefst aan dingen waar leden écht wat aan hebben.

Zie ook: Privacy- en cookieverklaring

Zijn mijn gegevens veilig?

Divosa doet er alles aan om gegevens veilig te bewaren. Andere bezoekers van de website hebben geen toegang tot jouw gegevens. Als we je gegevens toch graag willen tonen aan anderen, vragen we elke keer opnieuw expliciet toestemming. Bijvoorbeeld voor een online deelnemerslijst bij een bijeenkomsten.

Alleen Divosa-medewerkers die jouw gegevens nodig hebben om hun werk goed te doen, kunnen ze bekijken. Zij moeten inloggen en kunnen de gegevens alleen inzien via beveiligde verbindingen met servers die continu worden voorzien van de laatste updates. Nieuwe technieken – zoals twee staps inloggen (‘2FA’ voor kenners) - proberen we zo snel mogelijk in te voeren.

Zie ook: Privacy- en cookieverklaring

Kan ik een account ook laten verwijderen?

Ja, dat kan. In dat geval kun je het beste een e-mail sturen aan info@divosa.nl. We zullen dan binnen enkele werkdagen je account opheffen. Uiteraard zullen we je hiervan een bevestiging sturen.

Ook voor jou!

Divosa is er voor leidinggevenden in het gemeentelijk sociaal domein. Leden vormen binnen Divosa professionele netwerken, stimuleren de ontwikkeling en uitwisseling van kennis, organiseren bijeenkomsten en publiceren vakliteratuur en onderzoeken.

Veel van deze kennis en ervaring is voor iedereen beschikbaar. Een deel is alleen voor leden en hun medewerkers. Dat betekent dat je die informatie alleen kunt bekijken als je bent ingelogd op de Divosa-website.