Divosa geeft 8 keer per jaar het magazine Sprank uit, hét blad voor leidinggevenden in het sociaal domein. Sprank houdt je op de hoogte van wat er speelt in het sociaal domein en geeft je een blik over de grenzen van je eigen gemeente.

In Sprank lees je interviews met kopstukken uit het sociaal domein, achtergrondverhalen, analyses en reportages uit de uitvoeringspraktijk van gemeenten en actuele feiten en cijfers over de sector. Ook (persoonlijke) ervaringen van collega-leidinggevenden, praktijkvoorbeelden en columns lees je in Sprank.

Thema’s die aan bod komen zijn werk en participatie, bestaanszekerheid, zorg en welzijn, onderzoek en wetenschap en leiderschap.

direct naar sprankmagazine.nl

Sprank-podcast

Op 16 maart, met de verschijning van het tweede magazine van 2024, komt Sprank met de driedelige podcastserie 'Mens of cliënt'! We volgen het verhaal van ervaringsdeskundige Riane Kuzee. Zij had door tegenslag en pech het sociaal domein hard nodig. Hoe is Riane geholpen? Hoe ook niet? Hoe luisteren leidinggevenden in het sociaal domein naar haar verhaal? Deze podcastreeks, gemaakt door Maarten Dallinga en Jessica Maas, vind je vanaf 16 maart in je favoriete podcastapp.

Trailer: Mens of cliënt

Sprank Podcast

Audio

‘Tegenspraak is een onmisbare kracht’

Uit de laatste Sprank

Na de toeslagenaffaire kreeg Erik Pool de opdracht om rijksambtenaren te helpen op een goede manier hun werk te doen. Dat wil zeggen: met oog voor de mensen om wie het gaat, voor de Grondwet én voor ethische vragen. ‘Het is slecht voor de kwaliteit van het beleid als ambtenaren hun baas alleen maar naar de mond praten.’

lees meer

Sprank lezen?

Sprank is voor leidinggevenden in het sociaal domein. Leden van Divosa ontvangen het blad bij hun lidmaatschap. Geen lid van Divosa, maar wil je toch graag Sprank ontvangen? Dat kan. Neem dan een abonnement op Sprank. Je kunt ook een proefabonnement afsluiten voor €15,- voor drie edities. Op sprankmagazine.nl lees je een selectie van de verhalen in Sprank, daar kun je je ook gratis abonneren op de nieuwsbrief.

Adverteren of kennis delen?

Sprank is een uitgelezen medium om gemeentelijke leidinggevenden in het sociaal domein te
bereiken, zowel via het blad, de website als social media.

Sprank wordt op naam verzonden naar de doelgroep die bestaat voor het grootste gedeelte uit directeuren en managers (64%) en voor een kleiner deel uit beleidsadviseur of bestuurders (17%). Het overige deel heeft een andere functie binnen het sociaal domein.

Organisaties kunnen de doelgroep bereiken via een kennisbijdrage (een inhoudelijk artikel) of via een advertentie in het blad of online. We denken graag met je mee over de juiste mediamix. Bekijk hier alvast de mediakaart (pdf, 65 kB) voor tarieven en aanleverdata.