Eerste dag training Gespreksvoering: leuk en zeer nuttig

dinsdag 1 december 2015

Op dinsdag 17 november is de training ‘Gespreksvoering: hoe motiveer ik mijn klant?’ van start gegaan. Tijdens deze driedaagse training leren enthousiaste klantmanagers bewezen effectieve methodes van gespreksvoering toe te passen in de praktijk. Doel: het vergroten van zelfsturing en motivatie onder klanten. Dag 1 zat alvast vol afwisseling. Of zoals een deelnemer zei: “Door de oefeningen kwam de theorie tot leven”.

Leer- en prestatiedoelen

In de ochtend kwam de theorie over leer- en prestatiedoelen aan bod. Klantmanagers konden deze theorie direct toepassen in de praktijk door elkaar te proberen te motiveren in het leren van jongleren.

Deelnemer Training Gespreksvoering aan het jongleren

Basishouding

’s Middags werden de basishouding, de rol van ambivalentie en de vier gespreksvaardigheden behandeld: Open vragen, Reflectief luisteren, Bevestigen en Samenvatten. En het doel hiervan, namelijk 'verandertaal ontlokken'. Ook deze theorie werd afgewisseld met uitdagende praktijkoefeningen.

Evaluatie van dag 1

Deelnemers gaven aan dat zij de vele afwisseling tussen theorie en praktijk erg prettig vonden. Een deelnemer legde uit: “door de oefeningen kwam de theorie tot leven”. De interactie, het oefenen en het enthousiasme van de trainers maakte de trainingsdag tot een “leuke en zeer nuttige dag vol vertrouwen”!

Training op herhaling

Ben jij enthousiast geworden om ook meer te leren over het vergroten van zelfsturing en motivatie onder klanten? In januari 2016 start een tweede ronde! De trainingsdagen zijn op 7 januari, 12 januari en 21 januari 2016. Meer informatie

Logo Effectiviteit & Vakmanschap

Deze bijeenkomst valt onder het programma Vakmanschap van Divosa, mede gefinancierd door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Hiermee stimuleert Divosa dat gemeenten onderbouwd werken in het sociaal domein. Dat betekent dat professionals keuzes maken op basis van kennis uit wetenschap, praktijk en cliëntervaring en hierop reflecteren. Wil jij ook werken aan je vakmanschap? Lees meer over het programma