Alle nieuws

Oefenen met collega-trainers: hoe sta je voor de groep?

4 september 2018

Ervaring met het begeleiden van groepen heeft Riske Heijnen meer dan genoeg. Jarenlang gaf de consulente Intake en Diagnose empowermenttrainingen aan jongeren. Maar dit jaar kreeg ze bij het Rijk van Nijmegen een nieuwe opdracht. Binnen het Nijmeegse experiment ‘Proef met de Bijstand’ coacht zij groepen bijstandsgerechtigden die hun eigen doelen stellen. Van Riske vroeg dat een andere aanpak.

‘Ik heb nu diepere gesprekken met klanten’

16 mei 2017

‘Voorheen droeg ik in gesprek met de klant vaak zelf een oplossing aan’, vertelt werk-consulente Esmee Jansen. ‘Maar nu vraag ik: wat vind je zelf belangrijk? Je ziet een klant opleven omdat hij zelf ook wat te zeggen heeft.’ Het is een van de subtiele veranderingen die de consulente van gemeente Putten doorvoerde dankzij een training motiverende gespreksvoering.

Game voor gemeenten die (willen) professionaliseren in sociaal domein

1 mei 2017

Gemeenten staan voor een grote transformatie-opgave in het sociaal domein: de focus ligt niet meer op het uitvoeren van wetten, maar verschuift naar het bieden van deskundige hulp op maat. Dit stelt eisen aan de professionalisering van gemeenten en vraagt daarmee een andere manier van leidinggeven. Divosa ontwikkelt een game om gemeenten te ondersteunen in deze verandering.

Eerste dag training Gespreksvoering: leuk en zeer nuttig

1 december 2015

Op dinsdag 17 november is de training ‘Gespreksvoering: hoe motiveer ik mijn klant?’ van start gegaan. Tijdens deze driedaagse training leren enthousiaste klantmanagers bewezen effectieve methodes van gespreksvoering toe te passen in de praktijk. Doel: het vergroten van zelfsturing en motivatie onder klanten. Dag 1 zat alvast vol afwisseling. Of zoals een deelnemer zei: “Door de oefeningen kwam de theorie tot leven”.

Filter het nieuws

To prevent automated spam submissions leave this field empty.